Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility I.T.M. Salaj
 
Inspectoratul Teritorial de Munca Salaj

• Codul muncii – Legea nr.53/2003 cu modificarile si completarile ulterioare;
• H.G. pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata;
• Ordinul nr. 1918/2011 al M.M.F.P.S. privind procedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei, precum si procedura privind transmiterea registrului in format electronic; 
• Ordinul nr. 1.140/2020 pentru aprobarea Metodologiei de întocmire şi transmitere a Registrului electronic de evidenţă a zilierilor, precum şi înregistrările care se efectuează în acesta ;
• Ordinul nr. 2171/2022 al M.M.S.S. pentru aprobarea modelului cadru al contractului individual de munca;
• Legea nr.367/2022 privind dialogul social;
• Legea nr.467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor;
• Legea 78/2014 privind reglementarea activitatii de voluntariat in Romania;
• Legea nr.202/2002 privind egalitatea de sanse intre femei si barbati, cu modificarile si completarile ulterioare;
• Legea nr.67/2006 privind protectia drepturilor salariatilor in cazul transferului intreprinderii, al unitatii sau al unor parti ale acestora; 
• H.G. 1256/2011 privind conditiile de functionare, precum si procedura de autorizare a agentului de munca temporara;
• Legea 279/2005 privind ucenicia la locul de munca cu modificarile si completarile ulterioare;
• H.G. nr. 855 din 6 noiembrie 2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de munca;
• Legea nr. 52 /2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, cu modificarile si completarile ulterioare; 
• Ordinul nr. 2171/2022 al M.M.F.P.S.P.V. pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.52/2011privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri ;
• O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare;
• Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare;
• H.G. nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare;
• Legea nr.210/1999 privind concediul paternal;
• HG 244/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii concediului paternal nr. 210/1999
• ORDONANTA nr. 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania;
• LEGE nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale;
• HOTARARE nr. 337/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei;
• HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor;
• LEGEA nr. 270/2017 a prevenirii;
• HOTARARE nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017, precum si a modelului planului de remediere;
• LEGE nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolventii de invatamant superior;
• HOTARARE nr. 473/2014, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolventii de invatamant superior;
• LEGE nr. 176/2018 privind internshipul;
• Legea nr.156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate, republicata;
• H.G. nr. 384/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate;
• O.U.G. nr.194/2002 - privind regimul strainilor in Romania, republicata;
• H.G. nr.518/1995 privind unele drepturi si obligati ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar cu modificarile si completarile ulterioare;

 

 

Documentele solicitate angajatorilor de către inspectorii de muncă în cadrul acţiunilor de control in domeniul Relatiilor de Munca

 

1. Registrul unic de control:

2. Actele constitutive ale angajatorului:

  • Actul constitutiv al societăţii ;
  • Certificatul de înmatriculare la Registrul comerţului ;
  • Hotărârea judecătorească de înfiinţare ;
  • Codul fiscal ;
  • Autorizaţia de funcţionare ;
  • Acte adiţionale de modificare, completare ;
  • Procura notarială de împuternicire pentru reprezentantul angajatorului ;

3. Registrul general de evidenţă a salariaţilor

  • documentele de plată salariilor semnate de salariaţi;
  • foaia colectivă de prezenţă a salariaţilor;
  • documente justificative privind acordarea concediilor de odihnă, concediilor medicale, concedii pentru îngrijirea copilului, concediilor fără plată, concedii de studii, acordarea orelor suplimentare;
  • pentru dovedirea existenţei unui raport juridic de muncă: facturi fiscale, avize de însoţire a mărfii, monetare, foi de parcurs, registrul de casa, etc;
  • registrul de procese verbale de predare-primire in cazul societăţilor de pază;
  • normative de plata in acord in cazul societăţilor care practica acest tip de salarizare;
  • dovada depunerii la ITM a registrului general de evidenta al salariatilor in forma electronica;
  • decizia de numire a persoanei care completeaza si transmite datele in registrul general de evidenta a salariatilor sau contractul cu societatea prestatoare abilitata in acest sens, cu informarea facuta la ITM
  • planificarea concediilor de odihna

4. Dosarele de personal ale salariaţilor, care ar trebui sa cuprindă:

  • dovada realizării obligaţiei de informare prevăzută la art.17 din Codul Muncii;
  • cerere de angajare;
  • curriculum vitae;
  • acte stare civilă;
  • acte de studii şi calificare;
  • fisa de aptitudini;
  • contractul individual de muncă care va cuprinde salariul şi elementele constitutive ale acestuia potrivit legii, actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de munc
  • avizul medical;
  • fişa postului;
  • acte privind cercetarea şi aplicarea sancţiunilor disciplinare;
  • autorizatia de muncă (în cazul salariaţilor cetăţeni străini;
  • certificatul de cazier judiciar (unde este cazul);

5. Contractul colectiv de muncă (unde este cazul)

6. Regulamentul intern

7. Pentru angajatorii care au ca obiect principal de activitate - selecţia şi plasarea forţei de muncă

  • actul constitutiv, din care să reiasă obiectul de activitate, potrivit art. 5 din Legea nr. 156/2000, modificata si completata ;
  • ontracte care conţin oferte ferme de locuri de muncă, încheiate cu persoane juridice, persoane fizice şi organizaţii patronale din străinătate;     
  • acte doveditoare din care să rezulte condiţiile şi modul în care se va desfăşura activitatea de mediere: spaţiul, dotările şi echipamentele utilizate, numărul, structura şi calificarea personalului care prestează serviciile de mediere, posibilitatea accesului la ofertele de locuri de muncă ale angajatorilor din străinătate, stabilirea de relaţii cu parteneri de mediere străini; organizarea unei bănci de date cu privire la ofertele şi solicitările de locuri de muncă, precum şi informaţii referitoare la condiţiile de ocupare a acestora şi la calificările şi aptitudinile solicitanţilor aflaţi în evidenţă;
  • dovada înregistrării la inspectoratul teritorial de muncă;
  • documente ale cetăţenilor români trimişi să lucreze în străinătate:
    • actul de identitate;
    • paşaportul, paginile cu fotografia şi cu viza;
    • carnetul de muncă, din care să rezulte că i-a încetat activitatea în ţară, în condiţiile legii;
    • actele de calificare;
    • certificatul de sănătate;
    • contractul de mediere;
    • contractul individual de muncă, în limba română;
    • certificatul de cazier judiciar;

8. Alte documente necesare efectuării controlului în domeniul relaţiilor de muncă.

 

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii---
Sunt de acord